Het fantastische Sydney

21 februari 2014 - Sydney, Australië

Over zondag valt er niet veel te vertellen. Het was de hele dag aan het regenen en het voelde al een stuk kouder aan. Onze Australiërs hadden nog een reeks stadjes opgeschreven die de moeite waren om te bezoeken, maar alles zag er zo verlaten uit. En de zin om op het strand in de regen te gaan lopen was er niet. We zijn dan maar doorgereden naar Sydney. Tegen 18u zijn we gearriveerd op de camping die enkele kilometers buiten de stad lag. Wel erg mooi, in het midden van een bos.

Maandag zijn we dan met de trein naar de stad gegaan. Handig, het station lag 800m verder. De morgend begon ook weer met regen, maar toen we in Sydney afstapte scheen de zon. Na een korte stop in het informatiecentrum, zijn we gewoon door de stad gaan wandelen. Sydney is echt een super mooie stad. Toch wel een van de mooiste. We hebben over de brug gelopen, naar het operahuis gegaan en gewandeld door de tuinen om zo een mooi zicht te hebben van de 2 vorige. We hadden een ticket gekocht waarbij we voor 63dollar 7 dagen al het openbaar vervoer in Sydeny konden gebruiken. Erg handig. Dan zijn we verder gaan wandelen door de straten om telkens weer versteld te staan van de sjieke gebouwen. De dag was weer om. Thomas heeft 's avonds wel even een hartaanval gehad toen plots uit het niets een possum de wijn uit zijn handen wilde nemen. Hihi.

Op dinsdag zijn we naar de blue mountains gegaan. We hadden ons wat miskeken met het openbaar vervoer, dat toch langer duurde dan verwacht. Dus tegen de middag kwamen we pas aan. We kregen zo wel korting op onze buskaartjes daar. Met zo een hop-on-hop-off bus hebben we dan de bergen verkend. We hadden geluk met het weer, het zonnetje scheen en we konden redelijk ver zien. Echt super wat voor een uitzichten je daar had. Het bekendste van de blue mountains zijn the tree sisters. Het zijn 3 rotsen waar een hele voorgeschiedenis aan vast hangt, maar daar hebben we ons niet in verdiept :-). Via een trapje van 120 ongelijke treden kon je ook naar de rotsen toe gaan. Toen we daar waren had Thomas het briljante idee om nog verder naar onder te gaan, want zo konden we naar het volgende punt waar de bus stopte: niet dus. Bijna beneden (wat geloof mij ver is) kwamen we tot de conclusie dat er helemaal niets was en konden we die trappen terug omhoog. De liefde was toch een paar minuten over :-p. Terug boven hebben we gewoon de route van de bus gevolgd. Dat vond ik het veiligste. Jammer dat de bussen maar tot 5u reden. We hadden nog veel willen zien, maar ja dan moeten we ooit nog maar eens terugkomen e. We zijn daar in het gezellig stadje Leura nog eens Indisch gaan eten. Thomas dacht dat het eten van de Indische Australiërs niet zo pikant zou zijn en bestelde het pikantste gerecht op het menu. Haha laten we zeggen dat ik lekker heb gegeten EN goed heb kunnen lachen tijdens het eten. Dan was het weer tijd om naar ons autohuisje te gaan, na 3uur op de trein zitten.

Woensdag begon de dag mooi. Zonnetje en lekker buiten ontbijten. We zijn het andere deel van de stad gaan bezoeken. Eerst naar paddy's Market, altijd leuk om rond te lopen. Vervolgens naar Darling Harbour. Echt gezellig, allemaal cafeetjes en restaurantjes langst het water, parken en precies veel te beleven. Er lag ook een Hard Rock Cafe, dus die moesten we ook zeker bezoeken. Maar toen we daar waren begon het te regenen en het heeft die dag niet meer gestopt met regenen. Nog zoveel mooie dingen te bezoeken, maar alle twee waren we zomers aan en helemaal niet waterproof. We zijn dan maar wat winkelcentrums gaan bezoeken zoals Queen Victoria Building. Prachtig oud gebouw, ook van binnen, maar niet leuk om in een shoppingcentrum rond te lopen en niets te kunnen kopen. Allemaal dure merken. Thomas had dan maar al zijn goesting bij elkaar gesprokkeld en is naar de kapper gegaan. Zijn duurste kapsel ooit (45dollar). Wie had dat gedacht bij Chinezen :-). Ondertussen koud en nat, besloten we maar terug naar de camping te gaan. Echt spijtig want we wilde nog van alles zien. Tot grote verbazing zagen we dat de sleutel nog op de autodeur zat. Blijkbaar had ik die er vergeten af te nemen toen ik nog snel iets wilde pakken. Pff hebben we veel geluk gehad. Voor hetzelfde geld was alles weg. Ben er de hele avond niet goed van geweest dat ik zoiets kon vergeten.

Laatste dag in Sydney hebben we doorgebracht aan de stranden. Het was prachtig weer, dus ideaal. We zijn gereden naar Fresh Water Beach om te parkeren. Vanuit daar was het nog een km naar Manly Beach. We besloten eerst naar Bondi Beach te gaan met de Ferry en dan bij terugkomst op Manly beach te gaan liggen. Twee ferry's en een bus later waren we dan eindelijk op Bondi Beach. Er waren hoge golven, fijn proper zand en zon. Meer moesten we niet hebben. Echt een gezellig strand. Tegen half 3 zijn we terug richting de auto gegaan. We hadden de ferry in Watsons bay. Daar had je een prachtig uitzicht van de skyline en de brug in de verte. Moet echt zalig zijn om daar te wonen. Toen we terug in Manly Beach kwamen stond er een bord dat er vandaag een haai gesignaleerd was en dat je enkel kon zwemmen op eigen risico. Dat toch maar niet gedaan dan. Na wat wandelen zijn we naar Fresh Water Beach gedaan en hebben we daar nog even aan het strand gelegen. Na een koude douche en noedels zijn we beginnen te rijden naar Coffs Harbour. De laatste kilometers naderen :-(.