Seattle

16 april 2014 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Zaterdag zijn we eerst naar de winkel gegaan, toen we nog een auto beschikbaar hadden. Tegen de middag moesten we de auto dan terug binnen doen in het centrum van Seattle. Jammer, toch een goede 7700km afgelegd met de Mustang. De rest van de namiddag hebben we doorgebracht in Seattle. Er was een grote markt, waar ze alles verkochten dat je kon voorstellen. We zijn hier wat doorgeslenterd en gezien het zo mooi weer was, een terrasje gaan doen. Het is een gezellig stad, maar ook hier weer veel daklozen. Waar we de bus terug naar het hotel moesten nemen, was precies hun samenkomstplek. Sommige zaten een joint te roken, anderen voor niets te roepen, echt rare mensen.

Zondag zijn we naar de space needle geweest. Een grote toren die zo gebouwd is om natuurrampen te overleven. Rond de toren was een heel park gemaakt, echt leuk. Ook veel attracties, alleen jammer dat het allemaal zoveel geld kost. We zijn erna naar China Town gegaan. Na een wandeling bleek er niet veel te zien te zijn. We hebben vooral veel gewandeld die dag. Beste manier om de stad te zien. We zijn ook langst de dijk gewandeld. Heel leuk. Op tijd terug naar het hotel gegaan voor de was te doen, maar de wasmachine was stuk. Dan maar een avond luieren.

Maandag moesten we in de avond om het vliegveld zijn. We mochten onze valiezen in het hotel laten, gelukkig. Want we hadden ondertussen al heel wat te sleuren. In plaats van de bus te nemen, besloten we te voet naar het centrum te gaan. We hadden toch tijd genoeg. We kwamen een mooi park tegen waar we lang hebben gezeten. De zon scheen en het was leuk om gewoon op een bankje te zitten en naar mensen te kijken. In de late namiddag zijn we terug naar het centrum gegaan. Waar we hebben uitgezocht waar we juist moesten zijn en om nog wat rond te wandelen. Tegen 6 uur zijn we vertrokken naar de luchthaven. Eerst met al onze valiezen met de bus naar het centrum en dan naar het station om de trein te nemen. Na het inchecken werden we bij de douane tegengehouden omdat we een snowglobe bijhadden. We moesten dus terug om nog een handbagage in te checken. Daarna terug door de douane, waar we onze tassen weer moesten opendoen. Maar deze keer was alles in orde. En dan was het weer wachten. Toen we eindelijk konden boarden ging Thomas nog snel naar de wc. Na 5min kreeg ik telefoon. Thomas was buiten de terminal gegaan en mocht natuurlijk niet meer binnen. Hij moest helemaal door de douane en een nieuw boardticket gaan halen. We zijn nog net als laatste kunnen opstappen. Het kieken. In het vliegtuig hoopten we wat te slapen, maar zowel voor als achter ons zat een babytje. Tegen de tijd dat die stil waren, was er iemand hard aan het snurken. Veel geslapen hadden we dus niet. Toen we in Chicago aankwamen voor de tussenvlucht was het aan het sneeuwen. Geen goed begin dus. In een ieniemienie vliegtuig zijn we dan naar Buffalo gevlogen. Waar het vroor en nog harder sneeuwde. Het worden koude laatste dagen.

1. Drieka:
    17 april 2014
    Typisch echt weer iets voor thomas. :)
    Nu goed, je was op voorhand al verwittigd he zusje met thomas op vakantie is avontuur gegarendeerd.
    Maar ik heb u graag he thomas ;)
    Nog even en ik zie mijn zusje weer. Joepie!!!!