Niagara falls en een beetje Canada

20 april 2014 - Toronto, Canada

Toen we in Buffalo aankwamen, was het hard aan het sneeuwen. Eerst ons huurautootje ophalen en we waren weer vertrokken. Het was zo koud en aan het sneeuwen dat het gewoon geen weer was om naar de watervallen te gaan. Het was eigenlijk geen weer om iets te doen. We besloten toch nog naar Canada te gaan. Dan konden weer eerst het verste gedeelte doen en dan terug naar USA keren om daar alles te bezichtigen. Door de douane ging gemakkelijk. Enkele vraagjes en we waren in Canada. Eerst nog naar de winkel en tegen de namiddag waren we in ons hotel. We hadden koud, waren moe en het sneeuwde nog steeds. Na onze zelf warmgemaakt soep, zijn we onder de dekens gekropen en hebben we onze dag verder doorgebracht met dutjes en tv. Ook eens leuk.

Woensdag zijn we dan naar de Niagara Watervallen gegaan. Echt spectaculair om te zien. De stad is helemaal rond de watervallen gebouwd. Er zijn attracties zoals spookhuizen, Ripleys, Guinness world of Records, enz. We hebben er de hele dag rondgelopen. Na het avondeten zijn we terug naar de watervallen gegaan. Het was donker en het water was verlicht. Heel mooi om te zien. Alleen jammer dat het zo koud was.

Donderdag zijn we naar Toronto gegaan. Gezien we toch in Canada waren, konden we beter ook wat meer zien. De parking was wel heel duur. Maar het was de moeite om de stad te zien. De zon scheen wat een al een stuk warmer maakte, alleen de wind was ijzig koud. We hebben denk ik heel de stad rondgewandeld, van de CN-toren tot aan het water. Tegen de avond zijn we terug naar de Niagara watervallen gereden. We wilden eerst doorrijden naar Montreal via Canada, maar ook hier was weer een andere munteenheid en dan moesten we weer een nieuwe simkaart kopen. Leek zo stom voor een paar dagen.

Vrijdag zijn we dan naar de Amerikaanse Niagara watervallen gegaan. Dezelfde watervallen natuurlijk, maar nu bekeken vanuit de Amerikaanse kant. Ook mooi, maar vanaf de Canadese kant heb je een mooier uitzicht over de hele watervallen. We wilden graag een boottocht doen, maar deze vaarden pas uit vanaf mei. Van een paar Amerikanen kregen we de tip om naar Washington te gaan ipv Boston. Op de weg daar naar toe lag veel meer om te bezoeken. Dus zijn we in de namiddag vertrokken naar Pittsburg. Eens kijken wat we onderweg nog allemaal gaan tegenkomen.