Voorbereidingen

9 mei 2013 - Heusden-Zolder, België

Langzaam maar zeker begint onze wereldreis vorm te krijgen en zorgen we voor de nodige voorbereidingen. Thomas had op de site van Kilroy een leuke route gevonden. Jammer genoeg was dat een studentenroute en waren we te oud. We zijn toen naar het reisbureau joker gegaan en hebben een soortgelijke route laten uitstippelen. Na lang wikken en wegen hebben we toch een paar landen zoals IJsland, Vietnam en nieuw-Zeeland moeten laten vallen. De route was eindelijk bepaald: beginnen met Thailand, Maleisië en Singapore, vanuit daar een rondreis doorheen Australië, om dan te eindigen met een rondreis door noord-Amerika.

De eerste voorbereidingen konden beginnen. We zijn informatie gaan vragen over inentingen bij het centrum voor tropische ziektes in Hasselt. Er bleken toch meer inentingen nodig te zijn dan we dachten: hepatitis A en B, hondsdolheid, buiktyfus, DTP en Japanse encefalitis. Daarnaast is het nog bevorderlijk om malariapillen in te nemen of mee te nemen.

De reisgidsen zijn ook al aangeschaft. Nu nog tijd vinden om ze te lezen. Tegen het einde van de maand gaan we ervoor zorgen dat de tickets zijn geboekt en de internationale reispas is aangevraagd. Dan is het nog verder uitzoeken hoe aan de juiste reisverzekering en visums komen.

De wachttijd wordt eindelijk korter. Spannend...